fredag 8. september 2006

"Jeg lurer deg inn hit... he he.."

Å nei.. Ikke nå igjen, hva skal jeg gjøre. Huff... la meg begynne fra , ja nettopp, begynnelsen.

Jeg satt å surfet litt rundt på diverse fora, og plutselig kom jeg over en link som så litt interessant ut. Ikke at det er så veldig mye å hoppe i taket av, men det var slik dette skjedde. Så jeg klikket på linken uten å se ned på statuslinjen i browseren for å se hvor linken førte, da det er noe jeg som regel ikke gidder. Og *poff* så var en av de drittsidene der. En slik side som noen oppretter kun for å lure folk inn dit. Siden jeg kom til nå var av typen "Enlarge your penis", hvor en liten klossete figur får en (1) pixel lengere penis per person som er innom siden. Selve "eieren" av siden får ingen ting, mens selskapet som drifter siden får mest sansynlig x antall kroner per besøk på siden pga. reklame osv.


Det er ikke akkurat slik at dette ødela hele mitt liv eller noe slik. Men jeg skjønner bare ikke hva folk får ut av det(?). "Ohhh.. se nå har 68 personer vært her inne.. ho ho" Hadde bare de som oppretter "profiler" på slike sider tjent en slant i ny og ne på dette så hadde det jo hvertfall vært ett poeng.

Ja ja.. Jeg beynner vel kanskje bare å bli for gammel for detta verdensvev-greiene. Men jeg føler meg litt bedre når jeg tenker på at selskapet bak selve sidene lurer "lurerene" til å høste inn treff på annonsene deres.

Hvem ble lurt lurer du på? Lurerene og lurerene bak lurerene og de som til slutt blir lurt vel.

Ingen kommentarer: